Rusty Bunch
Pontrendszer

Tájékoztató

Opcionálisan mindenkinek lehetősége van arra, hogy egy IRL (értsd: in real life) hónapban egyszer a karakterei statisztikai értékeit továbbfejlessze, amennyiben az adott teljeskörűen kitöltött adatlappal rendelkezik. Feltétel továbbá, hogy az adatlap alatt hozzászólás formájában megjelenjen a minimum 300 szavas követelményű reag-részlet, vagy az egyénileg írt fejlesztő történet. Ez nyelv, természettudomány és edzés esetén is ugyanúgy elvárt a 300 szó, annyi engedménnyel, hogy az edzés esetében mind a három index után jár a nyolc-nyolc pont.

Nyelvek

  • Juroe - Ameran1
    • Forrás: Latin nyelv
    • Betűkészlet: latin
  • Kamisa - Torath2
    • Forrás: Japán nyelv
    • Betűkészlet: japán
  • Badhal
    • Forrás: Angol nyelv
    • Betűkészlet: latin
  • Varill
    • Forrás: Dothraki nyelv
    • Betűkészlet: morse

Pontszámok

  • 25 pont – alapfokú beszédkészség, nulla íráskészség
  • 50 pont – középfokú beszédkészség, alapfokú íráskészség
  • 75 pont – felsőfokú beszédkészség, középfokú íráskészség
  • 100 pont – anyanyelvi beszédkészség, felsőfokú íráskészség

Tanulási lehetőségek

  • Egy, az adott nyelvből 75 pont feletti tudással rendelkező, karakter tanít egy, vagy több karaktert, akár egyszerre is.
  • A karakter ellátogat egy városi könyvtárba és ott  tanul / végez kutatómunkát.
  • A karakter eseményen vásárol / kap / szerez egy könyvet és abból tanul.

1. A két nyelv ugyanaz, csak más néven ismertek a különböző kontinenseken (A Yutori Birodalomban juroeként, Dreqi Ohraxban ameranként ismert ez a nyelv)
2. Két különböző, de mégis egymás nélkül életképtelen nyelvek. Ezeket együttesen használva lehet csak értelmezni a tengeri birodalomból származó egyedeket.

Természettudományok

A tantárgyak, mint a matek, fizika, kémia és biológia, átlagából adódik a mágia pontszáma. A természettudományok mágiával kapcsolatos vonatkozásait a Mágiarendszerben találhatjátok meg. Ezen tudományok segítségével továbbá lehetőség adatik arra, hogy a Maenben még nem létező, de a mi világunkban már ismert, használatos tárgyakat, készítményeket és egyéb opcionálisan hasznos, vagy érdekes dolgokat a karakterek önállóan, vagy csapatostul felfedezzenek, kitaláljanak, vagy megalkossanak. (Bővebben erről: Innováció feltételei)

Tanulási lehetőségek

  • Egy, az adott tárgyból 75 pont feletti tudással rendelkező, mágus tanít egy, vagy több karaktert, akár egyszerre is.
  • A karakter a szerepjáték során beiratkozik a Ta'sust mágusképző akadémiára és ott tanul a mesterektől.
  • A karakter ellátogat egy városi könyvtárba és ott  tanul / végez kutatómunkát.
  • A karakter eseményen vásárol / kap / szerez egy könyvet és abból tanul.

Innováció feltételei

Az innovációhoz szükséges nyersanyagok, eszközök, stb. legyenek elérhetőek a karakterek számára. (Például: A semmiből nem teremthetőek a tárgyak, azaz egy piacon kell megvásárolnia a találmányhoz szükséges termékeket; vagy ha nincs a világban egy nyersanyag, szerszám, eszköz akkor az nem létrehozható a találmány kedvéért.)

  • 50 pont / tantárgyak – hasznosítható, mindennapokat megsegítő találmány
  • 75 pont / tantárgyak – fegyverként felhasználható találmány
  • 100 pont / tantárgyak – OP ("OverPowered" = "túlságosan erős") találmány

Test mértékegységei

Az erőnlét, kitartás és reflex a test mértékegységei. Az alapvető értékeket a korábbi foglalkozás határozza meg, de ezeket lehet fejleszteni. Minden munkafolyamat, sport tevékenység elfogadott a fizikum javítására. Az edzésekként ismeretes fejlesztő történetekért, vagy reag-részletekért mind a három képességre jár a pont!

Tanultak

  • Erőnlét: 33 pont
  • Kitartás: 33 pont
  • Reflex: 33 pont
  • városi követ – ált. kereset: 700 Đ
  • gárdafőnök – ált. kereset: 400 Đ
  • gárdista – ált. kereset: 300 Đ
  • nemes – ált. kereset: 300 Đ
  • doktor – ált. kereset: 300 Đ
  • tanító – ált. kereset: 300 Đ
  • bankár – ált. kereset: 300 Đ
  • bíró – ált. kereset: 250 Đ
  • tudós – ált. kereset: 150 Đ
  • kutató – ált. kereset: 150 Đ
  • mérnök – ált. kereset: 150Đ
  • felfedező – ált. kereset: 100Đ

Vállalkozók

  • Erőnlét: 25 pont
  • Kitartás: 75 pont
  • Reflex: 0 pont
  • céhmester – ált. kereset: 700 Đ
  • kocsmáros – ált. kereset: 700 Đ
  • fogadós – ált. kereset: 700 Đ
  • földműves – ált. kereset: 350 Đ
  • tengerész – ált. kereset: 250 Đ
  • gyógyfüves – ált. kereset: 150 Đ
  • bányász – ált. kereset: 150 Đ
  • pásztor – ált. kereset: 150 Đ
  • borbély – ált. kereset: 100 Đ
  • szerzetes – ált. kereset: -

Építészek

  • Erőnlét: 50 pont
  • Kitartás: 35 pont
  • Reflex: 15 pont
  • ács – ált. kereset: 700 Đ
  • kőműves – ált. kereset: 500 Đ
  • asztalos – ált. kereset: 500 Đ
  • bognár – ált. kereset: 500 Đ
  • kőfaragó – ált. kereset: 500 Đ
  • napszámos – ált. kereset: 50 Đ / hónap

Fémművesek

  • Erőnlét: 50 pont
  • Kitartás: 35 pont
  • Reflex: 15 pont
  • páncélkészítő – ált. kereset: 1000 Đ
  • fegyverkovács – ált. kereset: 1000 Đ
  • lakatos – ált. kereset: 700 Đ
  • ötvös – ált. kereset: 500 Đ
  • fazekas – ált. kereset: 250 Đ
  • esztergályos – ált. kereset: 250 Đ

Élelmiszer-ellátók

  • Erőnlét: 50 pont
  • Kitartás: 25 pont
  • Reflex: 25 pont
  • vincellér – ált. kereset: 500 Đ
  • mészáros – ált. kereset: 250 Đ
  • halász – ált. kereset: 250 Đ
  • molnár – ált. kereset: 250 Đ
  • pék – ált. kereset: 250 Đ

Felszerelés készítők

  • Erőnlét: 50 pont
  • Kitartás: 20 pont
  • Reflex: 30 pont
  • tímár – ált. kereset: 250 Đ
  • varga – ált. kereset: 250 Đ
  • szabó – ált. kereset: 250 Đ
  • takács – ált. kereset: 250 Đ
  • szíjgyártó – ált. kereset: 250 Đ
  • nyeregkészítő – ált. kereset: 250 Đ

Szórakoztatóiparosok

  • Erőnlét: 10 pont
  • Kitartás: 50 pont
  • Reflex: 40 pont
  • örömlány – ált. kereset: 500 Đ
  • javasember – ált. kereset: 350 Đ
  • táncos – ált. kereset: 150 Đ
  • zenész – ált. kereset: 150 Đ
  • színész – ált. kereset: 150 Đ

Munkanélküliek

  • Erőnlét: 30 pont
  • Kitartás:20 pont
  • Reflex: 50 pont
  • háztartásbeli
  • gyermek
  • tanuló
  • koldus

Törvénytelenek

  • Erőnlét: 50 pont
  • Kitartás: 25 pont
  • Reflex: 25 pont
  • zsoldos
  • fejvadász
  • csempész
  • bandita
  • rabló
  • kalóz
 
Belépés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Ismeretek
Friss bejegyzések
 
Jegyzetek

 
Legénység
Indulás: 2019-11-24