Rusty Bunch
Yutori Birodalom
Yutori Birodalom : Vallások

Vallások


— Vallások —

 Vissza a tartalomjegyzékhez

Birodalmi hitvallás

Alaptézis

Nem léteznek felsőbbrendű hatalmasságok, láthatatlan mindenható uralkodók. A történelem folyamán az egységes Yutor (nevezetesen: Yutor, Yesrie és Orihorn közös szigete) kizárólagosan a tudományra fókuszált és a tudósok kutatásai esetében a szűk tényekre szorítkoztak. Egészen a Vararill birodalommal való érintkezésig nem merült fel az istenilét gondolata, hiszen a természet és a mágia – amelyet az egységes Yutor már évezredekkel korábban felfedezett, csak nem volt képes hasznosítani, csak tanulmányozni – törvényei mindenre választ adtak. Később a birodalommá válás után döntöttek úgy, hogy belpolitikai indokok miatt vezetnek be egy kreált hitvallást.

Istenként tiszteltek

  • II. Saehna J. J. C. császárnő
  • Erosion, az Éter ura
  • Mawa, a Föld úrnője
  • Minerva, a Víz úrnője
  • Chilo, a Tűz úrnője
  • Kehas, a Hideg ura
  • Amris, a Fény ura
  • Quaris, a Mozgás ura
  • Noara, a Levegő úrnője
  • Baldros, a Kohézió ura
  • Nilther, a Átváltozás úrnője

Ulcionis Diuine

Másnéven a "Tízek", vagy a bosszú istenei. Ők a világ páratlan elemi mágusai. A természetben található kiforratlan energiát egyedül a vérmágusok képesek hasznosítani, azonban a vérmágia letűnt korok ősi varázslatait képezik, ezért van az, hogy csak ők, akik birtokolják a vérmágiához kapcsolódó összes tudást, képesek használni, mert mind a szerződés feltételeit, mind a képleteket és varázsszavakat csak és kizárólag a sírban fekvő felmenőik és ők ismerik, s majdan adják tovább a saját maguk által választott utódaiknak.

A jelenlegi generáció névtelen zarándokjárást tart és keresi a potenciális tanítványokat. Nagyon körültekintően és elővigyázatosan választanak, hiszen a hatalmuk szörnyűséges pusztításra képes, amit csak gondos koncentrációval lehet kordában tartani. Mindig törekednek bölcs, higgadt személyiségeket kiemelni a tömegből, de hogy elkerüljék az elfogultságot több személyt is tanítványuknak fogadnak.

Hosszú éveken át tart a kiképzés, mely nem tartalmaz mágiahasználatot. A végstádiumban döntenek az utódlás kérdéséről és egyetlen varázslat segítségével érik el, hogy képességeik átöröklődjenek. Az örökösi ceremónia keretein belül a többi tanítvány asszisztál, majd áldozatként hal, akárcsak mestere. Az istenség neve úgy kerül be a császári archívumba, hogy az örökösnek vissza kell térnie Say'endo fővárosba a Ta'sustba tanulni, majd tanulmányai végezetével tiszteletét tenni a császárnak, akinek a színe előtt bizonyítania kell kilétét. Utána a birodalomban kihirdettetik az új hatalmasság nevét és címét.  

Érdekesség: A hatalmukat az életük megfelezésével fizették meg (max. 80 évig élhetnek).

Szerzetesek

A birodalom nem teljhatalmú, vagy tökéletes. Ez azt is jelenti, hogy a hátrányos helyzetű polgárokon, mely nem gyakori a szigeteken, való segédkezést sem tudják teljeskörűen ellátni. A birodalom a földművelésből betakarított termények egy részét odaadják a rászorulóknak, de ez esetenként nem olyasfajta támogatás, mint amire a lakosságnak ténylegesen szüksége lenne. Ezen okból léteznek az utazó szerzetesek, melyek nem tanokkal, hanem segítséggel szolgálnak. Minden adomány elfogadott, de a kvártély és koszt alapvető. Olykor hónapokig is maradnak a szerzetesek egy helyen, hogy teljeskörűen gondoskodhassanak azokon, akiknek szüksége van erre. (Például: özvegyek, legyengült idősek, akiknek két kezi munkára van szükségük)

Filozófia

A birodalom minden élőlénye a 150 évenként cserélődő császárt és tíz hatalommal felruházott gyermekét féli, de tudják, hogy nem ők az élet eredetének forrásai. A természetben fellelhető mágia kutatása alapján egyértelműen bizonyítható mára már, hogy minden állat és növény, ami ezen a bolygón létezik, mágiával van átitatva. Ez arra engedett következtetni több kutatót is, hogy a természetből kinyert elemek segítségével a mágia maga hozta létre a ma létező világot. A mágiának nincsen saját akarata, ezért minden bizonnyal ezt a véletlenek sorozata indíthatta be.

Halál után

Nincs élet a holt számára, ezért is - meg, mert higénikusabb - égetik el a tetemeket. Rövid ideig még a halott jelenlétét érzik az élő hozzátartozók, de ez fantom képzet, amivel mindenki tisztában van, azonban a búcsúztatásban fontos kultúrális és érzelmi szerepet játszik. 

Varill hitvallás

Alaptézis

Az emberek (vagyis a varillok) egyistenhitűek eredetileg. A hitviláguk szerint egy Mindenható isten van, akit Varochna-nak neveznek (varill nyelven azt jelenti: mindenség). Ő személytelen, alaktalan végső valóság, maga a teremtő, a személyes megmentő, a belső tanító, aki mindentudó, mindenható és anyagtalan. Varochna mindeneken keresztül nyilatkozza és jelenti ki magát a világmindenségben, de semmilyen véges képzet nem imádható istenként, akiről tudjuk, hogy végtelen. Tiltott őt a művészet útján elképzelni, megformázni. Írásba nem foglaltak a tanai, hiszen mindenhol jelen van.

Teremtés

Varochna az Ürességről való mély elmélkedésben létezett számtalan korokig, míg elhatározta a világmindenség és az élet megteremtését. Ő a természet és minden, ami a világban megfogant. Csakis Varochna tudja, hogy mikor és hogyan volt a világ, az élet és az első tett megteremtve. És egyedül neki áll jogában ezt tudni!

Filozófia

A vallás követői úgy hódolnak istenüknek, hogy őszinte életet élnek, és törődnek másokkal. Fegyelmezettek maradnak a végsőkig és a társadalom érdekeit szolgáló munkát végeznek, emellett jövedelmük tizedét a rászorulóknak adják. Minden napot hajnali mosdással kezdenek, és a belső tanításon elmélkednek, mikor pedig eljön a tisztító tűz és az utolsó vacsora ideje, akkor az anyagtalan lélek is egyesül a Mindenhatóval. Gyakori imádság, elmélkedés, jótétemények, mint a könyöradományok és ingyenkonyha a kórházban, erkölcsösség és a törvényeknek való engedelmesség mutatja az áhítatot és megtisztítja a lelket az élet során felhalmozódott tisztátalanságtól, így megszabadulhatnak az olyan bűnöktől, mint a kéjvágy, harag, kapzsiság, kötődések és büszkeség. 

Nem hisznek a rosszban. Az elmélkedések szerint a bűn korában élünk, amikor a gonoszság természetszerűen virágzik és az etnikumok lényükben hajlamosak a kísértéseknek engedni. Varochna teremtett mindent és ő adott a népének szabad akaratot. A gonoszságot és a rossz dolgokat Varochna a hívői jellemének és az áldozatok hithűsége próbájaként engedélyezi. A stagnáló szenvedést és a rossz szerencsét nem az istenük cselekedeteinek könyvelik el, hanem a saját sorsuk félresiklásának.

Tiszteletadás

Az ima előtt be kell fedni a fejet, le kell venni a cipőt és meg kell mosakodni. Az egyenlőség jeleként mindenki a padlón ül, a nők és a férfiak gyakran egymástól külön, de egy termen belül. Nincsenek és nem is voltak papok, vagy hittérítők. Varochnanak nincsenek saját énekei, mivel tiltott, azonban szöveg nélküli énekeket, pontosabban szonátákat és altató dalokat a mai napig őriznek.

A vallás kimondja, hogy 5 tárgynak kell lennie, amit szentként tisztel az egyén az életében és ezen tárgyakat soha el nem hagyja, nem teszi tönkre, minden tiszteletadásán magánál tartja és mikor a tűz martalékának szánják testét ezen kegytárgyak vele vesznek oda.

Prófécia

Sötét időszak következzék, mely tele van félelemmel, gonoszsággal és számkivetett sorsokkal és ezért óvva intek mindenkit és arra könyörögék, hogy alkalmazkodjatok Varochna szeretett szolgái. Ez egy újabb próbatétel, melynek kiállása hosszú és fáradtságos. Varochna majdan eljő és a fényen keresztül űzi el a sötétséget, amelyet a birodalom hozott létre. – Nuntio utáni időszakból egy kegyvesztett hívő, akit felakasztottak.

 Vissza a tartalomjegyzékhez

 
Belépés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Ismeretek
Friss bejegyzések
 
Jegyzetek

 
Legénység
Indulás: 2019-11-24