Rusty Bunch
Varázslatok

Elemi mágia

A vérmágia egyik ágazata az elemi mágia, amelyért minden mágusnak hatalmas áldozatot kell hozni. Az elemek tíz részre vannak felosztva: tűz, víz, levegő, föld, átváltozás, összetartó erő (kohézió), mozgás, hideg, éter, fény, azonban cáfolandó az a közhiedelemben elterjedt információ, melyet maga a császárság terjeszt a polgárság felé, miszerint egy elemi mágus csak egyet használhat ezek közül. Mind a tíz elemmel bírhat az, aki végrehajtja az Exitiale Peccatorum-ot, a halálos vétkezést, mely szertartást keretein belül egy halandó elemi mágussá változhat. 

A szimbólumokat, képleteket és a megfelelő varázsszavakat jelenleg csak a tíz mágiahasználó ismeri – ezért a karakterek ezen ágazat varázslatait nem is használhatják –, mivel a múltbéli háborúban mindenhol máshol megszakadt ennek a taníttatása és ismertetése a több szemszögből mért veszélyessége miatt, azonban itt megtalálható a pontos eskü szövege, ami a jobb oldalon található illusztrációba is bele van foglalva. Ezen szimbólumot teljes egészében vérrel kell felfesteni, nagyjából 2-3 méteres sugarú körben, az áldozat pedig a mágus hátralévő életének a fele, amit azonnali hatállyal fizetni kell.

Eredeti: Audi orationes nostras! Nos beatos vos, o saeva Magia: et operiet nos ignominia tua rubentis umbra vet. Scutum nostrum tueatur ea quae tacta carmine lucem attulit. Fiat malleo percutit servi huius qui ex fraterna caede iniustitiam et malus. Ego hinc sumentes praesidia immortalitatis aeternae iusiurandum et servire volunt.

Fordítása: Halld meg imánk! Szólítunk téged, ó Kegyetlen mágia, borítsd ránk égi fenséged vöröslő árnyékát. Óvjon minket e pajzs a földünkön, melyen világosság által hozott varázslatok színesítenek. Legyen e testvéri vérből pöröly, mely lesújt az igazságtalanság és a gonoszság szolgáira. Én, ezennel örök esküt teszek halhatatlanságod előtt, hogy védem és szolgálom a népet és annak akaratát.

Jelenleg az Ulcionis Diuine (korábban: Ar Morwer Crostdar) csoport birtokolja az összes ezzel a mágiaággal kapcsolatos tudást. Ők azok a merwinek, akik képesek az éter, a víz, a föld, a tűz és a levegő idomítására, a mozgás kontrollálására (például: lebegtetés, szellő, tűzlabda, tűzokádás, szökőár, vihar), a hideg előidézésére (például: a víz jéggé változtatása), a fény csillogtatására (például: aura-, vagy lidércfény), átváltozásra – feltétele, hogy élőlény legyen, illetve hogy az osztályt, vagyis az alap hovatartozást (emlős, hüllő, vagy szellem) nem változtathatja meg. És végül ott az összetartozás ereje, mely mind közül a legerősebb varázslat kombinációt biztosítja, hiszen képes egyesíteni kettő, vagy akár több mágiatípusba tartozó varázslatot is.

A császár által ismert, kizárólagosan birtokolt egyetemes varázslat ("Fiat omnis vestris adferat ingeniis: transiet! ")  a vérmágiához kapcsolható elemi átok. Nem igényel szimbólumokat és a mágiahasználó részéről is alacsony áldozati kockázatokkal jár, mivel csak gondolnia kell a varázsszavakra és vért kell fakasztania a kívánt hatás eléréséhez. Az átok alapvető feladata, hogy megfossza a célszemélyt a varázslás képességétől. Lényegében egy taszító varázslat, ami elüldözi a mágiát, a nyers energiát az illető közeléből és, ha mégis megpróbálna varázsolni az erőlködésbe bele is halhatna. Ez az egyetlen varázslat, ami képes egy elemi mágust földönfutóvá tenni.

Használható varázslatok

Varázsszavak Pont Tudományok Típus Hatóidő Hatótáv Leírás
Decus et sanguinis sacramentum dari!
Időkorlát és a feltételek szavai
25 Biológia Vér Egyéni 0 cm A varázslat célja a fogadalom tétel, amit mágia őriz. Kettő, vagy több fél is partnerséget vállalhat a szerződésben, melynek feltételeit közösen kell megállapítani és elfogadni. Az elfogadás jeleként értelmezi a mágia, ha a résztvevők vérző kéz a vérző kézben háromszor elkántálják a varázsszavakat, majd közvetlenül utána megadják az időkorlátot (hatóidőt) – hogy meddig kell teljesíteni a megszabott kritériumokat – és a feltételek szavait. A pontosság nagyon sokat számít, ugyanis csak azt kell betartaniuk a feleknek, amik szóban elhangzanak a kántálást követően. Az esküszegőt a mágia mérhetetlen, egész testre kiterjedő fájdalomérzettel bünteti a meghatározott hatóidőt követő naptól egészen addig, amíg a feltételek nem teljesülnek.
Figyelmeztetés: Ha a feltételek nem teljesülnek a fájdalomba napokon belül beleőrülhet az áruló.
Hauriendus aut dandus est sanguis! 50 Biológia Vér ~ 4 óra 0 cm A varázslat célja, hogy a gyógyító feltérképezze, hogy a betegnek van-e belső vérzése, szervi panasza. A végrehajtás során a mágus a varázsszavak kántálásának segítségével magához vonzza a mágiát, felszívja, majd keringeti a testében azt a minimális mennyiséget, ami a feladathoz szükséges. Ezt a koncentrált, finomított mágiát abba a pontba kell sűríteni, ahol a mágus megvágja magát. A kiserkenő vér lesz a szállítóeszköz, amit a célszemélynek le kell nyelnie. 
A testben a hatóidőn belül elkezd felszívódni a varázslat végterméke, ami oda koncentrálódik, ahol segítségre van szüksége a szervezetnek. A mágia lokalizáló varázslattal pedig a hatóidő lejáratáig könnyedén észlelni lehet, hogy pontosan hol is van probléma a beteg szervezetében.
Sub signo habet!
Adiuvatio ____! / Confectio ____!
65 Biológia Vér 0 cm A  varázslat célja a bőrben található pigmentek (pigment), receptorok (dolor - fájdalom; tactio - tapintás; calor - hő; algidus - hideg) érzékelésének erősítése (Adiuvatio!), vagy gyengítése (Confectio!). Annak függvényében, hogy mely receptorokat és / vagy a pigmentet szeretné erősíteni, vagy gyengíteni  a mágus, attól függően kell utána oda tenni a szavakat – több szó esetén felsorolásszerűen. (Például: Kandarnál a pigmentek erősítése és a fájdalom gyengítése volt a cél, tehát a gyógyítómágus varázslata így nézett ki: Sub signo habet! Adiuvatio pigment! Confectio dolor!)
A megfelelő varázsszavakat pár centis – maximum 5 cm átmérőjű –, kör alakban kell belevarrni nyers mágiával és a mágus vérébe mártott tűvel a célszemély bőrébe. A pecsétkörön belül hat csak és kizárólag a varázslat, tehát az nem vonatkozik az egész testre. A seb napokon, vagy mágia segítségével perceken, belül meggyógyul és utána felszívódik, láthatatlanná válik. A billogok örökérvényűek, azonban ugyanezzel a módszerrel felülírhatóak.
Figyelmeztetés: Ha 5x felerősítik a receptorok érzékelését akkor olyan érzékeny lesz a célszemély bőre, hogy akár egy szellő is fájdalmat okozhat, míg a gyengítéssel teljesen érzéketlenné is tehetik a bőrt. A pigmentek esetében a fokozott erősítés (sejtburjánzásnak), vagy gyengítés (természetes védelem hiányának) várható végkimenetele mindkét esetben a daganatos megbetegedés.
Vulnus est, sutura requiritur!
1. Clarificatio!
2. Obiex!
3. Adstringens!
70 Biológia Vér 5 perc /
1 cm
0 cm
A varázslat célja, hogy felgyorsítsa a kültakaró károsodásának – metszett, vágott, szúrt, zúzott, tépett, marásos és égési sérülés – gyógyulását  mindezt úgy, hogy a mágus vérrel (állati is lehet) festett, szimbólumos tenyere az érintett területre simul. 
1. Első lépésként a mágus feladata az, hogy a seb üregét megtisztítsa a roncsolt szövetmaradványoktól, elhalt sejtektől, a bekerült kórokozóktól. A sebet ezután véralvadékkal kell kitölteni, ezzel védve a sebet a kiszáradástól, plusz így elzárja a kórokozók behatolásától, a fertőződéstől. Ettől a testben önállóan beindul a fehérje képződés és a keringés.
2. Ezt követően a mágus a mély sebet belülről friss szövettel tölti fel. A sarjszövet piros színű, nem vérzik, minél zavartalanabb a sebgyógyulási varázslat lefolyása, annál keskenyebb. A sebfelszínt a var fogja fedni. 
3. A hegesedési szakban a mágus a varázslat segítségével felgyorsítja a fehérje képződését. Az utolsó szakaszban a bőr hámsejtjei ráhúzódnak a sebre, a hámosodással fejeződik be a sebgyógyulás. A regenerálódás a mágia által gyógyított sebeknél teljes, ha a rostok összehúzódnak nem marad maradandó heg utána. 
Mellékhatása: A sérülés mélységétől függően, ahány minimétert kell a mágusnak regenerálni, annyi percet vesz el ez a varázslat a mágus életéből.
Os solidaturam! 80 Biológia Vér 30 perc 0 cm A varázslat célja a csont helyreállítása mindezt úgy, hogy a mágus vérrel (állati is lehet) festett, szimbólumos tenyerei az érintett csontra simulnak. A nyitott és zárt csonttörések kezelésének célja a legrövidebb idő alatt és a legkevesebb szövődménnyel járó gyógyulás, amelyet követően a csont funkciója a lehető legnagyobb mértékben áll vissza. Az első lépés a törött csont törtvégeinek összeillesztése az eredeti állapot szerint. Erre csak akkor nincs szükség, ha a törés nem mozdult el, vagy minimális elmozdulással járt. Ha az anatómiai viszonyok helyreállításra kerültek jöhet a rögzítés és a csontforrasztó varázslat - és később a gyógyult csonttal a rehabilitáció, vagyis a sérült terület működésének visszaállítása.
Mellékhatása: A csont mozdításától függően, ahány minimétert kell a mágusnak helyreállítania, annyi percet vesz el ez a varázslat a mágus életéből.
Haec partes in unum convenire! 85 Biológia Vér 1-2 óra 0 cm A varázslat célja a csontforrasztás mindezt úgy, hogy a mágus vérrel (állati is lehet) festett, szimbólumos tenyerei az érintett csontra simulnak. A rögzített csont sejtjeinek gyors megújulását előidézve a sérült, törött csontok hamarabb forrnak össze, gyógyulnak be, a csont sűrűsége pedig megnő. Figyelmeztetés: Egy nem megfelelően előképzett személy teljesen tönkreteheti az érintett csontot.
Mellékhatása: A csont roncsolódásától függően, ahány minimétert kell a mágusnak regenerálni / forrasztani, annyi percet vesz el ez a varázslat a mágus életéből.
Exitium textus! 90 Biológia Vér 1 mp 0 cm A varázslat célja az élő szövet megsemmisítése. A mágus vérrel (állati is lehet) festett, szimbólumos tenyerének érintése nyomán elpusztul minden organizmus. A szövet pusztulási folyamata addig tart, amíg a mágus el nem veszi a kezét az érintett területről. A hatásnak mélysége van, szélessége maximum akkora lehet, amekkora a tenyér, de csak az érintkezési pontokon pusztít a varázslat. Ezzel a varázslattal amputálnak, tüntetnek el daganatokat és kínoznak is.
Figyelmeztetés: Egy szakavatatlan, nem gyógyítónak tanult személy nem feltétlenül tudja mikor vegye el a kezét, így akár az is megeshet, hogy teljesen elpusztít egy szervet, miközben csak a daganatot szerette volna, stb. 
Ad pristinum statum restituo! 95 Biológia Vér 10 cm /
1 óra
0 cm A varázslat célja az élő szövetsarjasztás (például: szárnyak), vagy a belső szervi szövetkárosodások helyrehozása.  A részletgazdag orvosi eljárás leírásával ellátott szimbólumra rá kell fektetni a beteget és csak utána kezdődhet az eljárás.
A szöveti sérülés gyógyulása szerencsére beépített regenerációs mechanizmusokra vezethető vissza. Ha a sérülés túlságosan súlyos vagy a gyógyulási mechanizmus kóros irányt vesz, akkor gyakran csak ez a varázslat segíthet. A rekonstrukciós varázslat nagyon bonyolult. Először lokalizálni kell a problémát, majd precízen felépíteni újra a szöveteket, inakat, rostokat és izmokat. A lokalizációhoz két varázslat szükségeltetik: a szervezet feltérképező és a mágia lokalizáló. Utána következhet ez a varázslat, mely közvetlenül a sérült területet gyógyítja. 
Figyelmeztetés: A beteg gyógyulása, rehabilitációja akár hónapokat is igénybe vehet a szövetsarjasztás végeztével, és egy nem megfelelően előképzett személy daganatos megbetegedéseket, szövet maradványok burjánzását, még több szövetkárosodást indíthat útnak, ha nem elég felkészült.
Mellékhatása: A sérülés mélységétől függően, ahány centimétert kell a mágusnak regenerálni, annyi napot vesz el ez a varázslat a mágus életéből.
Memini tui memento mei! 20 Matek, Fizika Tér 25 perc 5 m A varázslat célja a mágia észlelése kis hatóidőn és -távolságon belül. A mágus térérzékelésére hat, tehát ez nem látvány elem, nem is hanghatás, sem elmetrükk. A mágus a hatóidőn át a térben érzi a mágia helyzetét és annak pontos territóriumát. 
Haec regio complecti quid facerem! 25 Matek, Fizika Tér max.
6 óra
50 m A varázslat célja a területfelügyelet. Őrvarázslatnak is szokták hívni, ugyanis a megadott hatótávon belül minden egyéb varázslatot, változást, mozgást, élőlényt, tárgyat érzékel a mágus, amíg a varázslatot éberen, aktív koncentrációval fenntartja. A koncentráció megingásával a területfelügyelet megbomlik és ezáltal a terület-ráhatás elvész.
Capere domum laci et ne dimittas! + Feltételek 25 Matek, Fizika Tér 3 nap 5 m
A varázslat célja egy csapdamágia létrehozása. A mágus az érintésre aktiválódó érzékelő szimbólumra ráírhat, és ezáltal meghatározhat egyszerű feltételeket, vagy akár több feltétel logikai kombinációját.
A feltételek kapcsán fontos megjegyezni, hogy a csapdának nincsen intelligenciája. Képes ugyan bonyolult feltételeket is magába fogadni, mint mondjuk, hogy kapcsoljon be, ha a területre belépő egy élőlény, azonban nem lehet megadni olyat, mint hogy a belépőnek mondjuk őszinte személyiségnek kell lennie, mert ez már túlmutat rajta.
Te mihi revelare! 30 Matek, Fizika Tér 25 perc 6 m A varázslat célja a csapdamágia észlelése hatóidőn és -távon belül.  A mágus térérzékelésére hat, tehát ez nem látvány elem, nem is hanghatás, sem elmetrükk. A mágus a hatóidőn át a térben érzi a mágia helyzetét és annak pontos territóriumát. 
Iter itineris n! 35 Matek, Fizika, Biológia, Kémia Tér 1 perc 50 m A varázslat célja az egyszemélyes teleportáció. Gondolatutazásnak is szokták nevezni, hisz a mágus részéről csupán egy gondolat szükséges hozzá, hogy térbeli átjárót nyisson egy zsebdimenzión keresztül és a hatótávon belüli területen találja magát egy perc múlva. Tárgyat vihet magával, de élőlényt nem.
Magyarázat: A teleportációt lehetővé tevő zsebdimenziók folyamatosan alkalmazkodnak a terephez úgy, hogy a fizikális tárgyakat kikerüljék, így a mágus semmiképpen sem ragadhat bele egy ház falába, rekedhet a föld alá és a többi. A folyamat során a test nem bomlik szét, hogy a másik oldalt újra felépüljön, hanem a közegen keresztül "vándorol", ezért sem igényel magas szintű tudást ez a mágia.
Mellékhatása: A mágus a hatóidőt a zsebdimenzióban tölti, ahol nincs levegő, ezért a varázslatot egymást követően maximum 5x lehet megismételni, mivel utána oxigénhiány miatt fellépő agykárosodást okoz. 
Se in orma colligit! 40 Matek, Fizika Tér max.
5 óra
max.
2,5 m
A varázslat célja egy áttetsző térpajzs létrehozása, aminek a maximális mérete a hatótáv lehet. A pajzs vastagsága és az áttörhetősége egyedileg eltérő, mivel az mindig attól függ, hogy mennyire koncentrál a mágus. A figyelemelterelés gyengít a pajzson, de nem szünteti meg. A pajzs teljes megszünését a mágus maga, vagy teljes koncentráció hiánya válthatja ki.
Figyelmeztetés: Ha mágus teljesen koncentrált állapotba kerül, akkor a pajzs áthatolhatatlan védelmet nyújt minden külső, fizikai hatással szemben, ám az erőtéren belüli élőlények sem tudnak addig szabadulni, míg a mágus ennyire fókuszál.
Nivitatis ac peregrinationibus avida est! 60 Matek, Fizika Tér 2 perc 100 m A varázslat célja szintén a teleportáció, azonban ezzel a verzióval akár több élőlény szállítása is lehetségessé válik. A festett szimbólum segítségével a körben egy zsebdimenzión átívelő térkapu nyílik meg, amely nagyobb hatótávolságot képes megtenni, mint ennek a varázslatnak az alapvetően egyszemélyes változata.  Látványra egy örvénylő fekete lyuk keletkezik, ami a szimbólum széléig nyújtózik ki, majd megáll. A mágus gondolatai vezérlik, hogy a végén hova érkeznek a térkapun keresztül.
Magyarázat: A teleportációt lehetővé tévő zsebdimenziók folyamatosan alkalmazkodnak a terephez úgy, hogy a fizikális tárgyakat kikerüljék, így a mágus és az esetlegesen vele utazók semmiképpen sem ragadhatnak bele egy ház falába, rekedhetnek a föld alá és a többi. A folyamat során a test nem bomlik szét, hogy a másik oldalt újra felépüljön, hanem a közegen keresztül "vándorol". Mivel ez a varázslat több testre és nagyobb hatótávra van tervezve fizikálisan könnyebben leterheli a mágust.
Mellékhatása: A hatóidőt a mágus és az utaztatottak a zsebdimenzióban töltik, ahol nincs levegő, ezért a varázslatot maximum 5x lehet ismételni, mivel utána oxigénhiány miatt fellépő agykárosodást okoz. 
Citatio: tárgy /
személy neve
.
80 Matek, Fizika, Biológia Tér 1 perc / m 50 m A varázslat célja egy tárgy, vagy élőlény megidézése. Az idézéshez a szimbólumban szerepelnie kell a megidézendő nevének, részletes külső leírásának, egyedi jellemzőinek és a helymeghatározásának (sziget, település, ház, szoba, stb.). Ezek olyan szükséges adatok, amelyek nélkül lehetetlen elvégezni ezt a varázslatot. A személyek megidézése sokszor nem sikerül a helymeghatározás miatt, azonban ha ez nem tudatlanságból ered, akkor a mágia nem emészti fel a mágust, csupán nem történik semmi és a felgyülemlett nyers energia elszivárog, szépen lassan.
Volo ire sine restrictione: 
időszámítás
100 Matek, Fizika Idő 3 nap 0 cm
A varázslat célja az egyszemélyes időutazás, pontosabban egy bámulatos visszatekintés a múltra, ugyanis a jövőbe ugyanez nem lehetséges, hiszen a döntések végtelen sorozatának és összefüggésének alakulása miatt ez lehetetlenség.
A varázslat előkészületeihez hozzátartozik, hogy a törzsre, a végtagokra és a fejre is szimbólumokat kell festeni a tökéletes átvitel végrehajtásához, majd minden szükséges információ felvezetése után ki kell mondani a megfelelő varázsszavakat és az időszámítást, amibe a mágus vissza szeretne térni.
Ezt a varázslatot a mágus az idő manipulálásával képes előidézni, ami azt is jelenti, hogy a varázslat során nincs szükség helymeghatározásra. Az időutazáskor ugyanarra a térbeli pontra érkezik az utazó, mint ahonnan korábban elindult. (A múltba való visszatérésnél számításba kell venni, hogy Maen tengely körüli forgása, a Nap körüli mozgása, a Nap a Galaxisban történő mozgása miatt már egy pár másodperces időutazásnál is más az érkezési hely, mint a varázslat indulás helye a jelenben volt.)
Az utazás során a test nem utazik, csak energia kivetülésként jelenik meg a múltban, így az idő folyásába semmilyen módon nem tud beavatkozni a célszemély, bár bizonyos információk átadásával az események sora megváltoztatható, ami visszahathat a jelenre.
Magyarázat: A kivetülésből következtethető, hogy energia keletkezés zajlik le, tehát a jelenben létező anyag, vagyis a fizikális test megmarad csak eszméletlenül fekszik, míg a múltban lévő kivetülés szabadon mozoghat testetlenül – a shindarokhoz hasonlatos szituációban, ám annál gyengébb, láthatatlan módon. 
Figyelmeztetés: A korszak kiválasztása során figyelembe kell venni, hogy Maen kora öregebb, mint az írott történelem, azonban egy nem alaposan körülhatárolt korba nehezebb visszatérni! Az időszámítás M (1000) év visszamenőlegesen, utána  pedig mínuszba megy a római szám.
Hora: retardatio 80 Matek, Fizika Idő 1 perc /
1 órányi lassítás
10 m A varázslat célja az idő lassítása egy adott dologra irányítva. A mágus tenyerére festett szimbólum érintésre aktiválódik és a hatóidő szerint, ahány percig az érintett dolgon tartja a kezét, annyi órát adományoz a dolog időtartamához és ezáltal lelassítja annak a kifutási idejét.
Például: használható vérzés visszaszorítására, az étel megromlásának elkerülésére, de nem alkalmas egy lövedék elkerülésére.
Hora: acceleratio 80 Matek, Fizika Idő 1 perc /
1 órányi gyorsítás
0 cm A varázslat célja az idő gyorsítása egy adott dologra irányítva. A mágus tenyerére festett szimbólum érintésre aktiválódik és a hatóidő szerint, ahány percig az érintett dolgon tartja a kezét, annyi órát vesz el az időtartamából és gyorsítja fel a kifutási idejét.
Például: ezzel elérhető a növény, vagy szövet regenerációja. A szövetsarjasztáshoz hasonlatos, ám ilyenkor a mágus nem maga alkot új szöveteket, hanem az időt hívja segítségül és hagyja, hogy a növény, vagy szervezet magától teremtse meg a megfelelő közeget az egészséges fejlődéshez egy gyorsított folyamat során.
Astringo 3 strinxi, strictus! 80 Matek, Fizika Idő 3 óra 10 m A varázslat célja az idő befagyasztása a hatóidőn és -távon belül, aminek az origoja mindig a mágus, aki bárhol a testén, de viselnie kell ennek a varázslatnak a szimbólumát. A varázslat beprogramozása során a szimbólumba fel lehet vezetni egy időzítőt, hogy hány perc, vagy óra múlva aktiválódjon a varázslat, illetve egy, vagy több személy neve beleírva kivételt képezzenek és a befagyott időben is mozoghassanak.
Sphaeram on 25 Fizika Lélek 50 m A varázslat célja a mágikus aura kibocsájtása, a visszaszorítás feloldása. Egy mágus minél nagyobb szakértelemmel rendelkezik a varázs tudományok terén annál erősebb a mágikus aurája, amit érdemes elfojtani, ha nem szeretné, hogy rá találjanak. A feloldás jó lehet helyzetjelzőnek és erőfitogtatásnak is. 
Magyarázat: Gyakorlatlan mágusok esetében ez a mágikus aura folyamatosan aktív, mivel koncentráció nélkül automatikusan szabadjára engedik az esszenciális burkukat, habár ez tudás hiányában minimális, mert tudatalatt nem vonzzák magukhoz olyan mértékben a nyers energiát, mint egy tapasztaltabb varázsló, vagy boszorkány. 
Érdekesség:  Ez a varázslat burkolt jelzése a harci vágynak két mágus között.
Sphaeram off 25 Fizika Lélek 50 m A varázslat célja a mágikus aura visszaszorítása, elrejtése. Egy mágus minél nagyobb szakértelemmel rendelkezik a varázs tudományok terén annál erősebb a mágikus aurája, amit érdemes elfojtani, ha nem szeretné, hogy rá találjanak.
Érdekesség: A tapasztalt mágusok körében ezzel lehet bizonyítani a jó szándék, békesség jelét.
Et anima mea panduntur inanes Suspensae quod liberum! 35 Biológia, Kémia Lélek 2 nap 10 km
A varázslat célja az, hogy a mágus lelke elhagyja saját testét, és átlépjen egy állat testébe. Ilyenkor a merwin nem csak a másik élőlény érzékszerveit képes birtokolni – azaz látni / hallani mindazt, amit az állat –, hanem irányítani is képes annak tetteit.
A mágus eredeti teste ilyenkor eszméletlen. Ha ebben az állapotában éri a halál (például: gyilkosság esetén, de akár az éhhalál is egy lehetséges opció), akkor csak a teste hal meg, a lelke tovább él a másik élőlényben, de onnan többé nem tud kiszabadulni.
A hatótáv origo pontja a mágus teste, ha a hatótávon kívülre kerül a mágus, akkor a varázslat visszarántja a saját testébe a mágust és ezzel erőszakos módon megszakad a korábban létrejött kapcsolat.
Quod est vinculum matrimonii! 60 Biológia, Kémia Lélek Nincs Nincs A varázslat lényege a lélek kapcsolat létrehozása. A lélek kapcsolat egy különleges és alapvetően negatív következményekkel bíró varázslat, amely kettő, vagy több személy lelkét fizikálisan egyesíti, összekapcsolja. A szimbólumban álló személyek egységesítése konkrétan azt jelenti, hogy onnantól egyetlen egy, erős életfonállal rendelkeznek mind, vagyis ha az egyikük meghal, a többinek is azonnal véget ér az élete, bárhol legyenek is szétszórva a világban.
Magyarázat: A varázslat nem vonatkozik fizikai sérülésekre, maximum lelki varázslat okozta sérülésekre.
Humanum pupa
Személy neve
toy!
70 Fizika, Biolgóia Lélek Egyéni 10 m A varázslat célja egy személy bábbá változtatása. Egy átok varázslat, aminek az első lépése a megátkozandó személytől való apró ingóság elvétele. Ez lehet egy hajszál, egy fog, vagy egy gyűrű is, mindegy. A lényeg, hogy ne legyen nagyobb egy gesztenyénél. 
Az egyszerűség kedvéért a mágiahasználók egy, vagy több szalmababát használnak ilyen célokra, ugyanis abba bele lehet varrni az ingóságot és van elég felület arra is, hogy rárajzolják a megfelelő szimbólumot, a személy nevét, és hogy mennyi időre tervezik rabszolgává tenni a célszemélyt. Időkorlát hiányában ez a végtelenségig is húzódhat.
Figyelmeztetés: Csak és kizárólag a hatótávon belül működik a varázslat, tehát ha a baba és a mágus nincs a közelben, akkor a varázslat nem fejti ki a hatását és nem képes átvenni az irányítást a célszemély felett.
Quid enim tibi bona et pura transform! 80 Kémia Lélek 15-30 
perc
Nincs A varázslat célja, hogy a mágus a saját, vagy más(ok) életerejét átalakíthassa esszenciává, vagyis nyers energiává, ami a mágia legerősebb formátuma. Ez nem egy sűrűn használt varázslat, mivel a természetben folyamatosan, nagy mennyiségben jelen van a nyers energia.
A cél eléréséhez a mágusnak a célszemélyt a sík területre festett szimbólumra kell erősítenie és a négy égtáj felé kicövekelni a végtagjait. A varázsszavak kántálásának gyorsasága segíthet abban, hogy a folyamat gyorsabban végbe menjen.
Mellékhatása: Rettenetes fájdalommal jár annak, akitől kinyerik az élet esszenciáját, azonban ez minden esetben a célszemély halálát is jelenti, hiszen egy élőlény élete nem ad túl sok esszenciát alapvetően.
De resurrectione autem mortuorum! 95 Matek, Fizika, Kémia, Biológia Lélek 1 perc 3 m
A varázslat célja egy halott feltámasztása. A varázslathoz szükség van egy hatótáv átmérőjű körre, amibe beleírható az alapszimbólum és a képletek. Erre kell tenni a tetemet, majd a varázslat áldozatát közvetlenül mellé fektetni és kimondani a megfelelő varázsszavakat.
A sikeres varázslat abban nyilvánul meg, hogy a feltámasztani kívánt személy újjáéled, magába szívva a varázslat szimbólumában elhelyezett élő személy összes, fennmaradó életesszenciáját, így a mágus, vagy a maga helyett kínált személy meghal. A mágia csak egyik testből a másikba képes esszenciát kinyerni, ezért több élő áldozat esetén csak egy hal meg, véletlenszerűen. Ha nincs a körben áldozat, akkor a varázslat nem sikerül.
Figyelmeztetés: A holtak feltámasztását a halál beállta után 1 órával már nem lehet elvégezni. A sikertelen eredménynek ez az egyik kiváltó oka. Ezen kívül még lehet az is, hogy a mágus, vagy a maga helyett felkínált személy túl öreg, nincs elég életesszenciája a feltámasztáshoz, vagy a mágusnak nem volt meg hozzá a kellő tudása. Ez esetben meghal a mágus, az áldozat és a holt sem éled fel.
Mihi moori! 100 Fizika, Kémia, Biológia Lélek 1 mp 0 cm A varázslat célja az, hogy a célszemély halálát okozza. A mágus által megfestett szimbólumra lépve az áldozat szinte azonnal meghal, teste kiüresedett porhüvelyként esik össze. 
Magyarázat: A varázslat nem pusztítja el a testet, sőt! A test egy másik lélekkel képes tovább élni, azonban az elpusztított lélek már nem újra teremthető.
Opus auxilium! 20 Matek, Fizika, Kémia, Biológia Valóság 3 nap Nincs A varázslat célja egy pártfogó megidézése egy élettelen dologba (például: páncél, bábú, stb). A pártfogók nem egyenlőek a shindarokkal, mivel valójában nem gondolkodó személyek, hanem a mágia által létrehozott eszközök. A hatóidő a maximális, ameddig képesek anyagi testben maradni. Ez idő alatt kisebb feladatok elvégzésére adaptálódtak, mint például a házimunka.
Figyelmeztetés: A pártfogó csak az idézőjére hallgat.
Et stigmata! 30 Matek, Fizika, Kémia, Biológia Valóság 0 cm A varázslat célja a tetoválás készítése. A tetováló anyagot , pontosabban a festéket ecsettel, vagy ujjal fel kell vinni a bőrre és addig alkotni, míg a minta nem válik teljessé, késszé. Ha a művész elkészült, utána érkezik a mágus, akinek annyi a dolga, hogy vasporral szórja be az érintett területet, majd kimondja a megfelelő varázsszavakat, mire a festék a bőr megfelelő rétegébe kerül.
Figyelmeztetés: Ehhez pontos anatómiai ismeretek kellenek a bőrről, anélkül a festék rossz helyre is kerülhet és kikophat a bőrből.
Frange eum 40 Matek, Fizika, Biológia, Kémia Valóság 0,1 mp /
1 cm
0 cm A varázslat célja a szétszedés és az elemekre bontás. A varázslat során elég megérinteni az illesztéseket és a mágia szétveszíti azokat anélkül, hogy károsodás keletkezne. A folyamathoz szükséges az alkotó elemek pontos ismerete és működési elvük megértése.
Ponet illud in unum:
A dolog elkészítésének leírása.
60 Matek, Fizika, Biológia, Kémia Valóság 0,1 mp /
1 cm
max.
3,5 m
A varázslat célja, hogy fizikális alapanyagok révén dolgokat (pl. lelketlen testet, órát, stb) készíthessen a mágus. A transzmutáció végrehajtásához, melyben egy anyagot egy másikká alakítunk át, szükség van transzmutációs körre - szimbólumokra, amely kapcsolatot biztosít a mágus gondolatai és a nyers energia között. A szimbólumba kell írni a megfelelő szavakat és a dolog elkészítésének leírását, majd ráhelyezni a szükséges nyersanyagokat. Törvényszerűen egységnyi tömegű anyagból, csak egységnyi tömegűt hozhat létre a mágiahasználó, illetve az anyagok nemén nem, csak a minőségén változtathat.
Figyelmeztetés: Ez a varázslat bizonyítja, hogy nem lehetetlen, nem végzetes és nem is okoz zavart a természetben az arany elkészítésének folyamata. A szükséges transzmutáció, tehát csak világi – érthető – okokból (magas infláció, hatalomszerzés) tiltott. A mágusok körében ez nagyon óvatosan kezelt terület, ám a yutori törvénykezések erre nem térnek ki, de Dreqi Ohraxban csonkítás jár érte. (Büntetésből levágják a mágus kezét.) 
 
Impatiens: Időkorlát, miből mivé változzon.
85 Matek, Fizika, Biológia, Kémia Valóság Egyéni Nincs A varázslat célja egy valóságos illúzió létrehozása. A káprázat generálása úgy lehetséges, hogy az adott dologra kerül a szimbólum, ezáltal az azzá alakul, ami a körbe van foglalva és nem az, ami ténylegesen ott van. Időkorlátot is lehet szabni neki, de alapvetően addig él, ameddig a mágus koncentrál. Az illúziótól nem tűnik el az adott dolog és nem is feltétlenül olyan az alakja, mint aminek tűnik, amit messziről nem, de közelről hamar érzékelni lehet tapintás útján.
Például: Ha egy mágus eltünteti a szárnyait úgy, hogy levegőnek álcázza, attól még az megfogható, de ettől még nem törik meg az illúzió. Illetve állatnak is álcázhatja magát, de egy bátor szelídítő esetén, aki oda mer menni az állathoz minden bizonnyal a simogatás útján észreveszi, hogy nem olyan, mintha egy jószág lenne ott. (Tekintve, hogy a varázslóknak és a boszorkányoknak javarészt emberhez hasonlatos a testfelépítésük.)
Genibus adversae harenae obluctor! 90 Matek, Fizika, Kémia Valóság max.
3,5 m
A varázslat célja az, hogy egy shindart dzsinné változtasson a mágus. Ez kimondottan egy átok varázslatnak számít, mivel a shindarok mágiából teremtett energialények, akik képesek a gondolkodásra, az érzések megélésére, viszont képtelenek fizikális kontaktusba lépni más élőlényekkel. (Pontosan ugyanaz történne abban az esetben, mint a szimbólum nélküli magasszintű varázslat használatának esetében: az illető minimum károsodást szenvedne, ha csak meg nem halna rögvest) Az átoknak az a feladata, hogy bebörtönözze ezeket az energialényeket és ezáltal transzferként felhasználhassa egy, vagy akár több mágus is különféle nagyobb horderejű mágikus aktivitáshoz.  
A varázslathoz szükséges hatótáv méretű szimbólum külső peremén fel kell tüntetni a varázsszavakat, míg a közepére a három ág középpontjába kell elhelyezni azt a tárgyat, ami a testet öltött börtöne lesz a shindarnak. Ha az előkészületek megvannak, akkor utána már csak annyi a feladat, hogy a shindar a szimbólum felett tartózkodjon és a varázslat azonnal érvénybe lép.
Utána a tárgyból való megidézéshez az idéző varázslatra van szükség. 
Magyarázat: A shindarok sokszor maguk akarnak dzsinné változni, hogy hasznosak lehessenek a társadalom számára. A shindar amulettek ezért léteznék, hogy az ilyen lelkes dzsinnek kívánságokkal jutalmazzák azokat, akik kiérdemelték a talizmánt a közösségük szerint.
Alapvetően jó természetűek, bár vannak gonoszabbak is, akik kihasználják a rosszul megválasztott kívánságokat. Ilyenre azért kerülhet sor, mert a dzsinneknek csak azt kötelességük betartani, amit a talizmán tulajdonosa és viselője konkrétan megnevez kívánságnak.
Figyelmeztetés: A varázslat végérvényes és visszafordíthatatlan. Időnként szükségessé válhat, hogy magas mágia koncentrációval rendelkező területre menjen a varázsló, vagy a boszorkány és hagyja feltöltődni az amulettet, ugyanis a shindarok mágiával táplálkoznak.
Admonet veritatis! 20 Biológia, Kémia Elme 1 mp 5 m A varázslat célja az, hogy sugallatként közölje a mágiahasználóval a beszélgetőpartnere legutolsó, az ő kérdésére, vagy monológjára adott válaszának igazságtartalmát. Összetett válaszoknál csak azt érzékeli a varázslat, hogy minden igaz volt-e belőle, vagy sem. 
Spreadability silvestrium animalium est panis! 25 Biológia, Kémia Elme 1 nap /
1 állat
5 m A varázslat célja az, hogy egy, vagy több megvadult, vagy eredendően vadállatot lenyugtasson. Ezzel a varázslattal átmeneti szelídségét képes elérni a mágus, illetve ha alkalmas(ak) rá az állat(ok), a meglovaglás(uk) is opció. 
Mentis venas susurri eius! 30 Biológia, Kémia Elme 5 m A varázslat célja a telepatikus kommunikáció. A mágus ettől a varázslattól képessé válik egy ideiglenes mentális kapcsolat létrehozására egy általa jól ismert személlyel, mely hasznos lehet a nyilvános helyeken folytatott magánkommunikációhoz. Ez a varázslat magában foglalja az információ (beszéd, kép, érzés, stb.) átadásának és fogadásának lehetőségét beszéd igénybevétele nélkül, amennyiben azt nem gátolja mentális védővarázslat. 
Mentis praesidio venas susurri eius! 35 Biológia, Kémia Elme Nincs A varázslat célja egy védőpajzs generálása az elme körül. Ezzel a varázslattal a mágus saját tudata köré egy erős védőfalat húz fel, megakadályozva minden az elméje ellen irányuló mágikus támadást. Ilyenkor az Elme-típusok hatástalanok. 
Tutela contra mentis susurri aliquis donatis! 40 Biológia, Kémia Elme 10 m A varázslat célja egy védőpajzs generálása egy másik személy elméje körül. Ez a varázslat lehetővé teszi, hogy a mágus által látott célszemély tudata köré egy erős védőfalat húzzon fel, ezzel megakadályozva mások támadását az illető elméje ellen. Egyszerre csak egy személyt védelmezhet egy mágus a hatótávon belül és ilyenkor a merwin tudata védtelen. Ilyenkor az Elme-típusok hatástalanok a célszemély esetében. 
Lectio mentis! 45 Biológia, Kémia Elme 5 perc 10 m A varázslat célja a gondolatolvasás. A gondolatolvasás közvetlen, egyirányú információátvitel két személy között a hatótávolságon belül, anélkül, hogy a mágiahasználó bármelyik érzékszervét használná. A mágus ilyenkor érzékeli és megérti a célszemély agyhullámait, azonban ez nem visszafejthető, tehát csak az aktuális gondolatokat hallhatja a varázsló, vagy a boszorkány.
Creando illusio aliquis! 50 Biológia, Kémia Elme max. 30 perc 5 m A varázslat célja az illúziókeltés. A mágus ezzel a varázslattal képes a célszemély elméjében illúzió generálására a hatótávon belül. Ez a varázslat a mágiahasználó saját emlékeiből, tapasztalataiból és kreativitásából származik. A mágus egyszerre csak egy személyen hajthatja végre a varázslatot.
Magyarázat: Ez az illúzió csak az elmében jeleníthető meg, tehát tömegek nem láthatják ugyanazt.
Figyelmeztetés: Az illúzió megtörik, ha a célszemély szemüveges, épp használ(nak rajta) mentális védőpajzsot, vagy ha észrevesz egy valótlan, számára szürreális, vagy értelmetlen dolgot a káprázatban.
Damnum orientationis! 50 Biológia, Kémia Elme Változó 5 m A varázslat célja, hogy a célpont elveszítse mindenfajta tájékozódási képességét, személytől függően, pár órára. 
Aliquod crastinus dies ad cogitandum dabit! 55 Biológia, Kémia Elme max. 5 óra 5 m A varázslat célja a kábítás, bódulat okozása. Ez a varázslat a tudat elnyomását teszi lehetővé. Egyszerre csak egy áldozatra mondható. Ha az illető tudata körül védőfal húzódik, akkor a varázslatnak semmi, vagy minimális fejfájás lesz a hatása; ha viszont nincs koncentrált védelme, akkor a mágustól függően bódult állapotot, vagy teljes eszméletvesztést okoz.
Surge et ambula! 55 Biológia, Kémia Elme Változó 5 m A varázslat célja az ébresztés. Ez a varázslat azonnal felkelti a célszemélyt, mivel alapvető feladata, hogy törölje a tudat elnyomását okozó kábító varázslatokat, illetve az illúziókat és az álmokat. Altató főzet esetén a hatóidő hosszabb, mivel a szervezetből ki kell ürülnie az anyagoknak.
Divinitus:
sugallat megadása!
55 Biológia, Kémia Elme 1 óra 5 m A varázslat célja a manipulálás. A mágus elültet egy tömör véleményt, gondolatot a látott és kiválasztott személy elméjében. A sugallatként érkező gondolat ezután olyan hatást eredményez, mintha az illetőnek jutott volna eszébe és a saját gondolataként értelmezi. Általában ez a varázslat egy döntés befolyásolására irányul.
Tantum audi me, non est aliud! 60 Biológia, Kémia Elme 1 óra 3 m A varázslat célja a hipnózis. A varázslat előtt fontos, hogy a hipnotizálandó személy komfortosan érezze magát és minél kevesebb külső behatás érje. A hipnotizálás akkor lesz sikeres, ha a mágus a varázslat közben a hatótáv méretű szimbólumra állítja, vagy rá fekteti az alanyt és valami egyszerű fizikális behatással foglalja le, amíg beszél hozzá. A varázsszavakat elmormogva a mágus biztonsági szót is használhat, amivel felébreszti a hipnózisból a célszemélyt, ha viszont nem ad meg biztonsági szót akkor hatóidőn belül magához tér az illető.
A hipnózis alatt a mágiahasználó képes felülvizsgálni, vagy új irányba terelni a célszemély elméjét. A folyamat során beszélni kell az alanyhoz. A szavak erejével módosítható, feloldhatóak a gátak, illetve megváltoztathatóak az érzelmek végérvényesen. A hipnotizálás hasznos az orvostudományban: ezzel kezelhető a depresszió, az önértékelési zavar, stb.
Figyelmeztetés: Ez a varázslat béklyóként is alkalmazható, megköti a hipnózisba került / bódított alanyának nyelvét, így az nem képes kimondani az érintett szavakat, mondatokat. Nem csak kimondani nem tudja, gondolataiban sem képes megfogni azt és a leírására is képtelen.
Centrum sensitivi excitanda! 65 Biológia, Kémia Elme 1 óra 5 m A varázslat célja  az érzékelés, mint a fájdalom, a nyomás, a hideg, a meleg, a szaglás, a látás, stb. befolyásolása. Az érzékközpont stimulálására szolgáló varázslat okozhat valós fizikai kínokat (például: túlzott hőérzet, fájdalom küszöb átlépése, stb), de akár kellemes (bizsergető, felmelegítő, stb) érzéseket is. A mágus egyetlen lényre, célszemélyre és állatra egyaránt, hathat ezzel a varázslattal alapvetően.
Figyelmeztetés: Attól, hogy az elmével ezt hiteti el a varázslat attól még nem igaz. Az ember jéghidegben is hiheti, hogy meleg van és ezért nem mozgatja a lábujját, ami ennek köszönhetően lefagy, illetve az égő tűzben is érzékelheti az agy azt, hogy egyáltalán nincs melege, fájdalomérzete a testének és nem is érzi az égő hús szagát, miközben a tulajdon húsa szénné ég.
Passionibus manipulation! 70 Biológia, Kémia Elme 8 óra 5 m A varázslat célja az érzelmek manipulálása. A mágus képes mind a pozitív, mind a negatív értelemben ismert érzelmeket befolyásolni hatóidőn és -távon belül.
A pozitívak közé tartozik a figyelem (például: jóindulat, segítőkészség, gondoskodás, együttérzés, gyengédség, tisztelet, ámulat, csodálat, behódolás), a nyugalom (például: higgadtság, békesség, derű, harmónia, ellazultság, elégedettség, gondtalanság, összeszedettség), boldogság (például: öröm, szeretet, kiteljesedés, jóllét), energikusság (például: bizakodás, optimizmus, lelkesedés, büszkeség, céltudatosság, elszántság), bizalom (például: elfogadás, hála) és a játékosság (például: izgatottság, vidámság, felszabadultság, spontaneitás, kíváncsiság, érdeklődés, nyitottság, élvezet)
A negatívak közé tartozik a düh (például: elégedetlenség, frusztráció, feszültség, keserűség, ingerültség, bosszúság, neheztelés, idegesség, harag, zaklatottság), a szorongás (például: nyugtalanság, aggodalom, félénkség, kétségbeesés, riadalom, ijedtség, rémület, félelem, rettegés), a szomorúság (például: bánat, mélabú, csüggedtség, csalódottság, boldogtalanság), az unalom (például: fásultság, kedvetlenség, egykedvűség, érdektelenség, érzéketlenség, közömbösség), a zavarodottság (például: bizonytalanság, tétlenség meglepődés, értetlenség, tehetetlenség),az üresség (például: szégyen, bűntudat, lelkiismeret-furdalás, kiüresedés) és az undor (például: gyűlölet, utálat, lenézés, irtózás, megvetés, kárörvendés).
Az érzelmek kiváltásához a szimbólumba bele kell írni, hogy ki a célszemély (teljes név, születési dátum), milyen érzelmet szeretne kicsikarni a mágiahasználó és ez pontosan kire irányuljon. Például: ha a célszemély dühös lesz, akkor kire legyen dühös? Itt is ugyanazok az adatok szükségesek, mint a célszemélynél.
Dictatum: 
parancs megadása!
80 Biológia, Kémia Elme 1 óra 5 m A varázslat célja egy személyre irányuló határozott parancs kiadása hatóidőn és -távon belül. A szimbólumba nem lehet több parancsot megadni, csupán egyet. A parancs nem hangzik el szóba, csupán a célszemély fejében. Ha nincs mentális védelem alatt a célszemély elméje akkor a varázslat sikeressége megkérdőjelezhetetlen egy tapasztalt, jól informált és koncentrált mágus esetében.
Mentictu! 90 Biológia, Kémia Elme 1 perc 5 m A varázslat célja egy célzott, mentális csapás. Ezzel támadást lehet mérni a célszemély pszichéjére hatóidőn és -távon belül. A fejfájás a leggyakoribb válaszreakciója a szervezetnek. Ilyenkor leginkább a fej egyik oldalát – ritkábban mindkét oldalát – érintő heves fejfájás, rohamokban jelentkező, visszatérő, lüktető fájdalom tapasztalható a célszemély részéről, de előfordulhat kétoldali, nyomó vagy szorító, enyhe vagy közepes erősségű fejfájás is. Néhány percig, de akár napokig is eltarthat. Látási, hallási vagy egyéb idegrendszeri tünetek előzhetik meg, de akár hirtelen is felléphet. 
Cancel mentis praesidio! 100 Biológia, Kémia Elme 1 óra 5 m A varázslat célja az Elme-típusok ellen használt gát feloldása.  A hatóidő alatt a mágiahasználó bármilyen Elme típusú varázslatot alkalmazhat a célszemélynél, ameddig hatótávon és -időn belül van.

Magyarázat

Minden 60 pont feletti varázslat esetében van szimbólum. Ez azonnal érvényét veszíti, ha kör, vagy az írásjelek csak egy kis része is elmaszatolódik, letörlődik, vagy ha a feltételekben idő határozó is meg van adva. A szimbólumokat fel lehet festeni, vagy tetováltatni testre, ezáltal többször is felhasználva ugyanazt a varázslatot, illetve más felületek is alkalmasak lehetnek a szimbólumok felfestésére. Az átlagos szimbólumok, amik emberi használatra készültek (teleportáció, lélekegyesítés, tárgy és egyéb készítés, stb) minimum mérete 1,5 méter, a precízebb varázslatokhoz használt szimbólumok pedig minimum 10 centiméteresek. A varázslat csak arra és azokra hat, ami és aki a körön belül van, tehát a körön kívül elhelyezkedő dolgokra nem fog hatni a varázslat semmilyen körülmények között. Kivéve, ha a varázslatnál egyedileg az van feltüntetve!

Korlátozások

Alkalmazhatóság mértéke

A matematikai számításhoz szükséges képlet: Varázslat pontszáma / Karakter mágiapontszáma = Alkalom / Nap. 0,6-tól kerekíthető felfelé! A számításból kapott eredményszám az a szám, amely megadja, hogy a varázslatot hányszor használhatja egy nap a mágus, ebből következik, hogy minél magasabb szintű egy merwin annál többször és könnyebben használhatja a varázslatokat és minél nagyobb szintű a varázslat annál nehezebb kivitelezni.

Példa:

Tételezzük fel, hogy egy csak a szükséges tudást birtokolja a karakter. A Genibus adversae harenae obluctor! - 90 pont (Tárgyak: Matek, Fizika, Kémia) varázslatot szeretné használni, vagyis a szóban forgó tárgyakból mind 90 pontot elérte, azonban Biológiából 0 pontja van.

90 x 3 = 270. 270 / 4 (Tantárgyak száma) = 67,5. (Átlagszámítás)
Ezek szerint 67,5 mágia ponttal rendelkezik a karakter.
A feladat annyi, hogy a 90 pontot / 67,5 ponttal = 1,3.

Az így kapott eredmény: 1,3, azaz a varázslatot összesen egyszer használhatja egy nap a mágus a shindarok átok varázslatát.

Koncentráció behatárolása

Az aktív varázslatok addig számítanak maradandónak, amíg a mágus koncentráltsága magas! Egy 60 pont feletti varázslatot, csak 50% feletti koncentrációval lehet végig csinálni anélkül, hogy a mágia felemésztené a mágiahasználó testét és lelkét!

Minimum 50%-os koncentráció-vesztést okozó tényezők:

  • Sérülés
  • Elalvás
  • Eszméletvesztés
  • Figyelemelterelés
  • Szexuális élmény
  • Szükségletek kimerültsége
  • Érzelmi túlfűtöttség
  • Alkohol fogyasztás
  • Betegség
  • stb.
 
Belépés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Ismeretek
Friss bejegyzések
 
Jegyzetek

 
Legénység
Indulás: 2019-11-24